Care sunt diferentele dintre un magazin online si un site de prezentare care vinde ?

Care sunt diferentele dintre un magazin online si un site de prezentare

Toti stim ce reprezinta un magazin online – locul de unde clientii nostri pot cumpara oricand produsul dorit fara ca antreprenorii sa fie deranjati. Este unealta de marketing care vinde, factureaza, actualizeaza stocul si trimite comanda catre livrare in timp ce proprietarul afacerii savureaza somnul de pranz pe o plaja insorita, departe de stresul civilizatiei.

 

Este unealta perfecta, o putem defini ca o bijuterie a tehnologiei, atunci siteul de prezentare este o caruta invechita care mai mult ne incurca decat ne ajuta ?

    DA – un site de prezenare facut fara un scop anume cu 5 pagini, fara continut relevant pentru clienti si cu un design „popular” – mai mult incurca decat ajuta

 

In momentul in care ne hotaram sa INVESTIM intr-un site de prezentare care isi propune sa convinga prospectii sa comande produsul sau serviciul prezentat(cu alte cuvinte intr-o afacere online), atunci situatia se complica, dar cheltuiala cu siteul devine o investitie pe termen lung.

 

UNDE SE PRETEAZA

Magazinul online functioneaza foarte bine pentru afacerile care au cladit un brand de renume in piata, clientii au incredere in aceste produse si  pentru ca le pretuiesc mai mult decat banii lor din buzunar LE CAUTA  din propria initiativa pe internet.

Siteul de prezentare este recomandat pentru afacerile de tip start-up si produselor/serviciilor noi intrate in piata, are rolul de a  explica beneficiile unui produs/serviciu, de a-l credibiliza si de a castiga atentia si increderea oaspetelui. Siteul de prezentare contribuie la cladirea brandului.

 

OBIECTIVUL

Magazinul online – are misiunea grea de a sistematiza fiecare pas al afacerii – fiecare pas al comezii – precum un ceas elvetian trebuie. sa vegheze ca livrarea sa se intample exact in ziua prezisa de sistem prin mailul trimis in mod automat in maxim 3 minute de la plasarea comenzii.

Siteul de prezentare – are ca unic scop sa existe, sa supravietuiasca pentru a oferi clientului descrierea companiei, cateva poze si numarul de telefon, la orice ora din zi si din noapte.

Siteul de prezentare care vinde – isi propune sa aduca prospectul in magazin, conviins fiind ca drumul pana la magazin + pretul produsului valoreaza mai mult decat banii din buzunarul lui. Pare o misiune imposibila, in comparatia cu misiunea magazinului online, care trebuie doar sa il convinga sa cumpere in cel mai lejer mod, comanda fiind livrata la usa clientului.

 

PROVOCARI

Magazinul online

1. Timpul de incarcare – in momentul in care avem o platforma cu atat de mule utilitare  aceasta trebuie sa incarce foarte multe resurse, consumand secunde importante.  Va recomandam ca timpul de incarcare sa nu depaseasca 5.5 secunde.

2. Hostingul – resursele consumate sunt mult mai mari si serverul (serverele) trebuie sa asigure un itinerariu cursiv, acest lucru se refera direct in pretul lunar si daca la siteul de prezentare costul este intre 1 si 10 euro, la magazinul online costul este intre 15 si 5000 euro

3. User frendly – produsele trebuie aranjate cat mai intuitiv, platforma ajungand chiar sa inteleaga dorintele prospectului pentru a-i putea recomanda produsele potrivite. Pasi unei comenzi trebuie redusi pentru ca oaspetele sa nu se simta agasat de intrebari inutile si repetitive.

Siteul de prezentare care vinde

1. O experienta unica – care sa atraga atentia prospectului pentru primele 3 secunde – design-ul aici este primordial, relaxant, dar incitant.

2. Plasarea carilegelor – altfel spus a mijloacelor de credibilizare.  Din acest motiv este foarte important sa stabilim obiectivul siteului –  sa spunem ca ne dorim un site care sa revanda clientilor potentiale carlige ar fi – campul de newsletter, oferta zilei, vouchere de fidelitate, daca se doreste ca prin site sa fie adusi clienti noi (sa spunem straini veniti sa viziteze Romania) carligele ar putea fi – traducerea siteului in limba engleza, recomandarea unor puncte turistice invecinate, oferirea unor suveniruri pentru comanda minima. 

3. Interactionare facila – totul treuie sa fie intuitiv si la indemana clientului, toate utilitatiile siteului fiind optimizate dupa studierea preferintelor oaspetilor.

 

    Dar un strat-up nu poate avea un magazin online ? – Sigur ca exista exceptii, dar trebuie sa fie un business extrem de bine planuit, eventual o franciza.

 

   Magazinele online nu sunt prietenoase ? – Sigur ca ne dorim acest lucru, dar pentru a customiza un magazin online pe placul clientului volumul de munca al designerului web este mult mai mare decat in cazul unui site de prezentare, acest fapt reflectandu-se in pret.

 

    Pot avea un site de prezentre care sa fie si magazin online ? – NU va recomandam – ar fi o strutocamila sucmpa sau altfel spus un SUV – care nu este nici masina de teren nici sport, dar este mai scump decat amandoua la un loc, totusi daca iti doresti orice are un pret.